O chrzcie niemowlaków

Jedną z mniej chlubnych ról (aczkolwiek kluczowych) protestanta to zaprotestować przeciwko temu, co mu nie pasuje w Kościele Świętym Powszechnym Apostolskim (/Katolu Betonie).

Ja z kolei (piszę to jadąc pociągiem, stąd kolej) chciałabym zaprotestować przeciwko protestowi przeciwko chrzczeniu niemowlaków. Miesiąc temu otrzymałam bowiem niezwykle zaszczytny tytuł wraz z funkcjami „Matki Chrzestnej”. Ponieważ nie podejmuję się zadań, w które nie wierzę, postanowiłam zapoznać się lepiej z protestem protestantów i zwiększając perspektywę odnieść się do niego.

Nienajsłodszym językiem przedstawiłam jak mniej więcej według protestantów, zielonoświątkowców i członków wolnych kościołów charyzmatycznych wyglądają różnice podejścia do chrztu w obu denominacjach.

piwnica i parter

Określenia „piwnica” i „parter” zostały dodane przeze mnie, żeby móc lepiej zobrazować mój, następujący pogląd:

piwnica i parter i pierwsze pietro

Moje zdanie, jak to zazwyczaj bywa, gdy przedstawia się na blogu swoje opinie, mam za najmojsze, mojszość przewyższa w moich oczach ichszość czy pewnie i Twojszość. Ale to nie powinien być problem, bo przynajmniej wiadomo, że naprawdę wierzę w to, co uważam i uważam to, w co wierzę. Chrztu dorosłych nie umniejszam a chrzest dzieci wynoszę w górę wrzucając owe myśli w internety.

Żydzi mieli swój rodzaj obmycia rytualnego zanim pojawił się chrzest chrześcijański i nie wykluczał on noworodków. O chrztach całych domostw czytać można w Nowym Testamencie, a o zakazie udzielania chrztu maluchom nie ma nic.

Tradycja może ratować od zboczeń, wykroczeń, zwiedzeń… Ale może też zaślepić niejednego – wydawałoby się, że przeciw niej – walczącego. I tak, nawet jeśli poziomy „piwnica” i „parter” zostawię nienaruszone to i tak oba sprowadzą się do religijności będąc zamkniętymi na pełną moc chrztu, bo im więcej protestanckości w protestantyzmie, a katolickości w katolicyzmie tym gorzej.

chrzest zm

.

