Krempachy

Niezatykające kremy pod pachy

Dezodoranty bez aluminium

Jeden krok od raka dalej

Nie byłam pewna jaki tytuł ustawić więc podałam wszystkie cztery, zwłaszcza że sam post będzie raczej niedługi.

Czy dezodoranty/antyperspiranty z aluminium powodują raka piersi? Nie stwierdzono tego. Jednakże logika nakazuje rozwagę jeśli jest szansa że prawdą jest zdanie: „większość przypadków raka piersi dotyczy górnych, zewnętrznych obszarów piersi – miejsc w okolicy pach, które mają kontakt z antyperspirantem”. Jeśli musimy zmywać makijaż przed spaniem, bo podkład, puder i reszta hecy blokują pory i jest to dla nas niezdrowe, to o ile bardziej niezdrowe jest całkowite blokowanie tych miejsc, które potrzebują najwięcej „oddechu”. I jeśli jest szansa, że zamiana dezodorantu odejmie jeden czynnik rakotwórczy z którym codziennie się spotykamy, to czy nie warto to zrobić?

Na zdjęciu poniżej moje trzy dezodoranty w kulce. Wszystkie są bez aluminium. Z lewa i prawa kupione w Anglii, środkowy zamówiony ze stanów. Dezodorant po prawej w mojej opinii śmierdzi samochodem, ale nie jestem pewna czyim :) więc możliwe, że niektórzy znajdą ten zapach przyjemnym. Niebieski dezodorant występuje w różnych formach, w sztyfcie, w spreju i w tym w czym się da, w tym jest. Dla mnie ma zapach zbyt „zdrowy”, może „aptekowy” i po prostu zbyt „inny”. Dezodorant w środku, mój ideał, był w Polsce dostępny w Rossmannie, teraz jest w szklanej butelce, więc dla mnie nieporęczny i niepraktyczny. Jest w wersjach granat/lawenda, z czego lawendowy zapach kojarzy mi się ze zdechłym samochodem, więc o ile się nie jest fanem umarłych seicento – nie polecam. W Polszy można kupić kamień ałunu w Mydlarni u Franciszka albo innych naturalnych sklepach kosmetycznych. Kamień ałunu wyszlifowany w kształt dezodorantu używa się tak jak sztyftu, tylko trzeba go uprzednio pokropić wodą. Jest on wydajny i starcza na długo, do tego jest 100% naturalny i bardzo skuteczny (nawet gdy ma się problemy z nadpotliwością). Do tego jest internet, gdzie można zamówić towar z różnych krajów, ja ostatnio zamówiłam w sklepie amerykańskim Lucky Vitamin (nie promuję, podaję przykład, sklep jak sklep ni to cool ni to niedobre, można poszukać taniej, bo kupiłam jak akurat mieli promocje) dla siebie i dla koleżanek, po podzieleniu przesyłka nie wychodzi drogo mimo, że z końca świata :)

deo

 

 

 

.

